img

Så här lyckas du

Den bästa träningen är den som blir av. Därför är första steget att ta reda på vilken träning som passar dig bäst. Och skräms inte bort av alla ”konstiga” namn som en träningsform kan ha. Vi hjälper dig att på ett enkelt sätt förklara vad allt innebär.

 

Enormt utbud

Vårt gym har ett enormt utbud - enklast kan man dela upp det i att träna individuellt eller i grupp. I gymmet tränar man individuellt i styrketräningsmaskiner, konditionsenheter, med fria vikter, funktionellt och även för att förbättra din rörlighet. Antal övningar är oändligt och vad som är bäst för dig måste analyseras - det är där vår kompetens kommer in.

 

Gruppträning

Vi är på gång att även utveckla vår gruppträning. Här kommer du att hitta en mängd olika träningsformer. Varje pass har sitt speciella fokusområde, intensitet, tidsåtgång och koordinationsutmaning.

 

Du kommer att bli överraskad - där finns en massa pass som kommer att ge dig ett leende på läpparna och en känsla av att ”oj då, jag kan mycket mer än jag tror”. Som kund hos oss är det vår uppgift att ge dig den vägledning du behöver.

 

Efter att nu under våren ha arrangerat en del testpass känner vi oss redo för ett fullt schema med uppstart den 2 september.

 

Här följer tre viktiga punkter som krävs för att lyckas:

 

  1. Även de bästa behöver hjälp för att lyckas.

    Och var absolut inte rädd för att be om hjälp. Usain Bolt är världens snabbaste man genom tiderna. Hur kunde han nå så fina resultat - gjorde han det helt själv? Nej, absolut inte - Usain hade 7 tränare och rådgivare som hjälpte honom på vägen till att bli bäst. Poängen är - det är enklare att kom i fin form och nå sina mål om du tar hjälp. Inte för att du ska bli en ny Usain Bolt utan för att du ska bli nöjd med dig själv.

     

  2. Vad är ditt mål?

    Självklart är det viktigt att sätta lämpliga och realistiska mål. Alla är vi olika - både i förutsättningar, träningserfarenhet och vad vi vill få ut av vår gymträning. Ställ dig frågan - varför vill du träna? Är det för att gå ner i vikt, gå upp i vikt, väcka liv i dina muskler, få mer energi, bli av med smärta i ryggen, för att klara av Vasaloppet eller för att du helt enkelt vill förbättra din hälsa? Utan en orsak kommer det bli svårt att sätta upp ett mål med träningen och därtill nästintill omöjligt att skapa ett lämpligt träningsupplägg.

     

  3. Planera och se till att träningen blir av.

    Inge resultat kommer av sig själv - du måste investera den tid som krävs men kanske blir du överraskad över hur lite tid som egentligen krävs. Det finns 336 halvtimmar på en vecka, om du lägger 5 av dem på din träning så har du 331 halvtimmar kvar att göra allt annat som är viktigt i ditt liv. Dessa 5 halvtimmar är lika med 1,5 % av din tillgängliga tid. Och kom ihåg - all träning behöver inte ske på gymmet. Att kombinera gymträning med hemträning kan ofta vara det perfekta upplägget.

 

När du vet vilken typ av träning som passar bäst, har satt realistiska mål och planerat in din träning som en naturlig del i allt som ska hända under en vecka - då finns verkligen grunden för ett riktigt lyckat resultat.

 

Allt detta kan våra experter hjälpa till med.

Citat som motiverar

Om du fokuserar på resultat kommer du aldrig att förändras. Om du fokuserar på förändring kommer du att få resultat.

Jack Dixon

Aktivitet är en medicin för att skapa en förändring i en persons fysiska, känslomässiga och mentala tillstånd.

Carol Welch

Ingen kan gå tillbaka och börja om på nytt men alla kan börja idag och få ett nytt slut.

Maria Robinson

Framgång är summan av små ansträngningar, upprepade dag efter dag.

Robert J Collier

Det säkraste sättet att inte misslyckas är att bestämma sig för att lyckas.

Richard Brinsley Sheridan

Vad som finns bakom oss och vad som finns framför oss är obetydligt jämfört med vad som finns inom oss.

Emerson