img

Detta erbjuder vi i vår gruppträning

Äkta träningsglädje och finfina resultat når du om du väljer att delta i vår gruppträning. Här finns en mängd pass att välja på med många olika inriktningar. Tuff träning eller mjuk träning - du väljer.

 

Se nedan för vårt aktuella schema.

 

Tabata: Är ett högintensivt träningspass där man arbetar i intervaller av 20sek arbete följt av 10sek vila. Då man själv kan anpassa intensiteten passar tabata basic alla oavsett träningsnivå. Övningar som är vanligt förekommande är kroppsviktsövningar så som knäböj, armhävningar, step up på bräda eller övningar med lättare hantlar och gummiband. Detta pass är både konditionshöjande och muskelstärkande för hela kroppen. 

 

Spinning: Är ett pass som garanterar hög puls, starka ben och bättre kondition! Detta pass är förlagt på vår ovanvåning där du på en toppmodern spinning cykel kan njuta av bra musik, högt tempo och en instruktör som motiverar dig till nya nivåer!

 

Step/Styrka: Är ett pass där vi tränar vår kondition genom stegkombinationer på step-bräda i takt med musiken. Styrkan tränar vi med redskap eller med egna kroppsvikten.

 

DanceCardio: Är träninspasset för dig som älskar att röra dig till musik! Inspirerat från träningsformen Zumba. Passet är upplagt så att alla oavsett tidigare erfarenhet av dans kan delta!

 

Cirkel Träning: Är ett stationsbaserat pass där vi jobbar runt cagen/”boxen” med olika tillhörande redskap. Tillexempel skivstång, slam/wallball,jumpbox,kettlebells, gummiband och TRX. Passet involverar övningar med vikter och egen kroppsvikt med fokus att utmana och utveckla funktionell styrka, explosivitet och kondition.

 

Yoga Light 30: Är ett lugnt yoga pass med fokus på rörlighet. Passet avslutas med avslappning. Passet är 30 minuter.

 

Trippelfys: Är ett träningspass med utgångspunkt från träningsprincipen push, pull, legs. Som innebär att man delar upp kroppens muskulatur i tre delar. I delen ”push” dvs pressövningar, tränar man framförallt bröst, triceps och främre axelpartiet. I delen ”pull” utför vi dragövningar där vi tränar främst rygg, biceps och bakre axelpartiet. I delen ”legs” tränar vi de nedre extremiteterna. Passet är indelat i stationer där varje station innehåller övningar med både push, pull och legs.

 

Veckans Pass: Är olika varje vecka. Det kan vara ett pass som vi redan har på schemat eller ett gästpass. Titta i Bokningsappen vilket pass som gäller för respektive vecka.

 

Kom ihåg att alltid checka in din tagg i slussen även om träningen är utomhus. Detta för att bli avprickad!

Läs mer om våra bokningsregler genom att klicka här.

Citat som motiverar

Om du fokuserar på resultat kommer du aldrig att förändras. Om du fokuserar på förändring kommer du att få resultat.

Jack Dixon

Aktivitet är en medicin för att skapa en förändring i en persons fysiska, känslomässiga och mentala tillstånd.

Carol Welch

Ingen kan gå tillbaka och börja om på nytt men alla kan börja idag och få ett nytt slut.

Maria Robinson

Framgång är summan av små ansträngningar, upprepade dag efter dag.

Robert J Collier

Det säkraste sättet att inte misslyckas är att bestämma sig för att lyckas.

Richard Brinsley Sheridan

Vad som finns bakom oss och vad som finns framför oss är obetydligt jämfört med vad som finns inom oss.

Emerson